Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım | SAN 339 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BORA ALTINIŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat tarihi alanında yapılacak bilimsel çalışmalarda sanat eserlerimizin bilimsel yöntemlerle belgelenmesine yönelik kullanılan çizim programlarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Autocad ve CorelDraw tasarım programlarının temel nitelikleri, çizim esas ve teknikleri öğretilerek plan, şema, kesit ve cephe yüzeyi gibi mimari çizimler ile taşınır-taşınmaz kültür varlıkları üzerine işlenen süslemelerin çizimlerinin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik çizim programlarının niteliklerini bilir ve çalışmak istediği alana uygun programı seçer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Alanına giren programlar hakkında gelişmeleri takip eder | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Autocad programında Orta ölçekli bir mimari yapının planını çizer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Ölçekli bir şekilde sade cephe görünüşleri çizer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Süsleme sanatlarının çizim özelliklerini bilir ve bilgisayar ortamında uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | CorelDraw programıyla afiş vb. tasarımlar yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım konusunda temel kavramlar, AutoCad’e giriş uygulamaları | |
2 | AutoCad ekranı ve durum çubuğununun tanıtımı, uygulama | |
3 | Çizim komutları, uygulama | |
4 | Çizim komutları, uygulama | |
5 | Çizim komutları, uygulama | |
6 | Düzenleme komutları, uygulama | |
7 | Düzenleme komutları, uygulama | |
8 | Ölçeklendirme, katman özellikleri, dosya alma, kayıt ve yazdırma işlemleri | |
9 | Sınav | |
10 | CorelDraw programının tanıtımı, özellikleri | |
11 | Süslemede tasarım esasları ve ilgili komutların kullanımı, uygulama | |
12 | Düzenleme komutları ve diğer işlemler, uygulama | |
13 | Özgün tasarım ve sayfa düzeni oluşturma, uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | İ. Hulusi Güngör, Görsel Sanatlar ve Mimarlık İçin Temel Tasarımlar, İstanbul, 2005 Vehbi Balak, Bilgisayar Destekli Tasarım Ders Notları, Harran ÜniversitesiPeter Lourekas, Elaine Weinmann, Photoshop CS5, Pearson Higher Education Hatice Cesur, Corel Draw X4, Pusula Yayıncılık Osman Gürkan, Macromedia FreeHand MX, Nirvana Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |