Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürlerarası Edebiyat II ADE 408 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. ARİF ÜNAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Didem Yayan

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Kültürlerarası edebiyat kavramını açıklamak ve Alman edebiyatında yabancı kökenli yazarların var olduğu ortamı incelemek.

Dersin İçeriği

Kültürler arası Edebiyat kavramının doğuşu, önemi, kapsamı, geçmişte ve günümüzde kültür farklılıkları ile oluşan edebi düşünce ve ürünler, Goethe ve oryantalizm, 20 yy.da modern Avrupa’da yabancıların yaşadığı deneyimler, Almanya’daki -Türk edebiyatı, Göçmen Edebiyatı üzerinde tarihsel ve örnekler bağlamında durulacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler yazınbilim, yazınsal türler ve epik türdeki roman kavramlarını tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Öğrenciler yazın kuramlarını ve yazınsal eleştiri yöntemlerinin temel ilkelerini araştırır, öğrenir ve tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Öğrenciler roman analizinin temel kurallarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Öğrenciler yazınsal eleştiri yöntemlerini, bildiri ve makale gibi bilimsel çalışmalarda farklı yöntemlerle incelenmiş roman analizlerini değerlendirerek pratikte uygulamayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur ve farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Literarische Gattungen
2 Eppische Gattungen
3 Novelle von epischen Gattungen
4 Das Erdbeben in Chili von Heinrich von Kleist
5 Das Erdbeben in Chili von Heinrich von Kleist
6 Die Besonderheiten der Novelle in dem Erdbeben in Chili
7 Die kurzgeschichte von den epischen Gattungen
8 “Der Keller” von Thomas Bernhard
9 Arasınav
10 “Der Keller” von Thomas Bernhard
11 “Eigentlich möchte Frau Blum den Milchmann kennenlernen” von Peter Bichsel
12 Kısa sınav
13 “Eigentlich möchte Frau Blum den Milchmann kennenlernen” von Peter Bichsel
14 Zusammungfassung
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

Arif Ünal: Edebiyat Biliminin Yöntemleri
Arif Ünal: Novelci Yönüyle Heinrich von Kleist.
Deutsche Kurzgeschichten

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5