Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İmgebilim ADE 323 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER
Dersi Verenler Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Dudu UYSAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere imgeyi ve imgebilimi tanıtarak, disiplinler ve kültürler arası çalışma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği imge, imgebilim, karşılaştırmalı yazınbilim kavramlarını tanıtarak imgebilimin tarihçesini sunmak ve kültürlerarasılık bağlamında Türk ve Alman toplumları arasındaki imge oluşumlarını çeşitli metinler üzerinde incelemek ve çözülmekten ibarettir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler, imge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Ödev,
2 Öğrenciler, imgenin oluşumunu ve imge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Öğrenciler Alman kültür tarihinde Türk imgesini saptar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Öğrenciler, imgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Öğrenciler, farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Öğrenciler, yazınsal metinlerde imge çözümlemesi yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Was ist das Bild? Der Begriff das Bild mit den verschiedenen Aspekten.
2 Der Begriff das Bild in den verschiedenen Disziplinen
3 Was versteht man unter Imagologie? Was ist das Fremdbild und Selbstbild?
4 Der Überblick über die Bildforschungen verschiedenartigen Wissenschaften
5 Die Geschichte der Imagologie
6 Die Beziehung der Imagologie mit der vergleichenden Literaturwissenschaft.Interkulturelle Hermeneutik.
7 Die Definition der komparatistischen Imagologie
8 Der Überblick über die komparatistischen Bildforschungen
9 ARASINAV
10 Die Imagologie und das Türkenbild in der deutschen Kulturgeschichte.
11 Verschiedene Lektüre über die imagologischen Analyse
12 Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula
13 Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula
14 Eine Zusammenarbeit mit den Studenten über die Feststellung der türkischen und österreichischen Kulturelemente im Roman Ein romantisches Wiensommer von Adalet Ağaoğlu
Kaynaklar
Ders Notu

1. KIZILER, Funda, İmgebilim Ders Notları.

Ders Kaynakları

2. Kula, Onur Bilge (1993), Alman Kültüründe Türk İmgesi I-II-III, Gündoğan Y., Ankara.
3. Ulağlı, Serhat ( 2006 ), İmgebilim Öteki´nin Bilimine Giriş, Sinemis Y., İstanbul.
4. Gürsel, Aytaç (2003), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Say Yayınları, İstanbul.
5. Dyserinck, Hugo (1977), Komparatistische Imagologie, Bouvier Verlag, Bonn.
6. Berger, John (1986), Görme Biçimleri, çev. Y. Salman, Metis Yay., İstanbul.
7. Koçak, Orhan (1995), İmgenin Halleri, Metis Yay., İstanbul.
8. Ecevit, Yıldız, Orhan Pamuku Okumak, Geçek Yay., İstanbul.
9. Arbeitstexte für den Unterricht (1996), Theorie der Lyrik, Reclam Ver., Stuttgart.
10. Wilpert, Gero, Sachwörterbuch der Literatur

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
1. Sözlü Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5