Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Alman Edebiyatı | ADE 210 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 20 yy. sonrası Alman yazınının önemli yazarlarını ve yapıtlarını tanıtmak |
Dersin İçeriği | 20. yüzyıl başlarından günümüze kadar Almanca yazılmış farklı metin türlerinden örneklerle, öğrencilerin dil dağarcığı, yorumlama, tartışma ve alan bilgisi kazanma becerileri geliştirilir. R.M.Rilke, H. Hesse, E. Fried, M. Frisch, A. Kluge, G. Grass,H.S. Kapsar, H. Malecha, K. Kusenberg, P.Süskind, P. Weiss, I. Bachmannın şiir, öykü ve anlatı türündeki metinleri üzerinde çalışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, modern Alman/Avusturya/İsviçre yazınının yazarları ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Öğrenciler, farklı türdeki yazınsal metinleri inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Öğrenciler, bir yazınsal metni hangi eleştiri yöntemiyle eleştirmek gerektiğini tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler, yazınsal metinlerin biçemsel ve içeriksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
5 | Öğrenciler, yazınsal metinleri farklı yorumlama teknikleriyle eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
6 | Öğrenciler, yaptıkları eleştirileri sınıfta sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Begriff Moderne | |
2 | Moderne als Epoche | |
3 | Neuromantik | |
4 | Expressionismus | |
5 | Dadaismus | |
6 | Dadaismus | |
7 | Impressionismus | |
8 | Impressionismus | |
9 | Entwicklung bis zur Postmoderne | |
10 | Exilliteratur | |
11 | Exilliteratur | |
12 | Nachkriegsliteratur | |
13 | Abgrenzung zur Postmoderne | |
14 | Abgrenzung zur Postmoderne |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Epochen der deutschen Literatur (Textauswahl); Literatur der Moderne (Textauswahl); Textauswahl Arthur Schnitzler; Textauswahl Franz Kafka; Literarische Moderne (Rolf Grimminger, Jurij Murasov, Jörn Stückrath); Yazı ve Yazınsal Türler (Emin Özdemir); Textauswahl Wolfgang Borchert |
Ders Kaynakları | 3- AYTAÇ, Gürsel (2005), Çağdaş Alman Edebiyatı, Babil Yayıncılık, Ankara. 4- MORAN, Berna (1991), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yay., İstanbul. 5- GÖKTÜRK, Akşit (2001), Okuma Uğraşı, YKY, İstanbul, 2001. 6- ECO, Umberto (1996), Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, çev. K. Atakay, Can Yay., İstanbul. 7- RÖTZER, H. G. (1979), Manz Grosser Analysenband II, 9. bis 13. Klasse, Sekundarstufe II, Kollegstufe, Manz Ver., München. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |