Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnanışlar Tarihi | TAR 259 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyoloji ve Antropolojinin Tarihle olan ilişkisini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyoloji ve Antropoloji bağlamında Dünya?nın geçirmiş olduğu tarih süreç ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya İnanç Tarihini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İnanışlara dayalı düşünsel süreci ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | İnanışlara dayalı mücadele sürecini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Modernizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Pozitivizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 1. | |
2 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 2. | |
3 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 3. | |
4 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 4. | |
5 | Yahudilik. | |
6 | Hıristiyanlık. | |
7 | İslâmiyet 1. | |
8 | İslâmiyet 2. | |
9 | ARASINAV | |
10 | İslâmiyet 3. | |
11 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 1. | |
12 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 2. | |
13 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 3. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İbrahim M. Ebu Rebi, Modernlik ve Çağdaş İslam Düşüncesi, Çeviren: Ünal Çağlar, Yöneliş Yayınları, İstanbul 2003 Fazlur Rahman, İslâm, Çeviren: Mehmet Aydın, Anaokulu Yayınları, Ankara 2008 Wilhelm Barthold, İslâm Medeniyeti Tarihi, Çeviren: Fuad Köprülü, Akçağ Yayınları, Ankara 2004 İsrael Shahak, Yahudi Dini Yahudi Tarihi, Çeviren: Ahmet Emin Dağ, Ağaç Kitabevi Yayınları, İstanbul 2010 Mahmut Nana, Yahudi Tarihi, Çeviren: D. Ahsen Batur, Selenge Yayınları, İstanbul 2008 Paul Kriwaczek, Yahudi Medeniyeti, Çeviren: Ayşe Belma Dehni, Pegasus Yayınları, İstanbul 2007 Engin Duran, Adem´den İsa´ya, Gerçeğe Doğru Kitapları; İstanbul, 2006, Jean Paul, Akıl ve İman, Çeviren: İsmail Taşpınar, İyi Adam Yayınları Hidayet Işık, Amiri´ye Göre İslam ve Öteki Dinler, İz Yayıncılık; İstanbul, 2006 Jacques Ellul, Anarşi ve Hıristiyanlık; Çeviren: Ali Toprak, Karşı Yayınları; Temmuz 2010 Faruk Yılmaz, Dinlerin Kökeni, Berikan Yayınları; İstanbul, 2011-12 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |