Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fransız İhtilali ve Aydınlanma Felsefesi TAR 484 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini ortaya koyar.
Dersin İçeriği Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini, bunları doğuran şartları ve sonuçlarını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durumu ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Fransız İhtilâlini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel süreci ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesini ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 1
2 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 2.
3 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 3.
4 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesin 1.
5 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 2.
6 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 3.
7 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçları.
8 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 1.
9 ARASINAV
10 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 2.
11 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen sosyal sonuçları.
12 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 1.
13 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 2.
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Toktamış Ateş, Siyasal Tarih I, İstanbul: 1982.
Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih (1789-1960), Ankara: 1975.
A Aulard, Fransa İnkılâbının Siyasi Tarihi, 3 cilt, (Çeviren: Nazım Poray), Ankara:1987.
Pierre Gaxotte, Fransız İhtilâli Tarihi, (Çeviren: Semih Tiryakioğlu), İstanbul:
1969.
Eric J.Hobsbawm, Devrİm Çağı: 1789-1848, (Çevirenler: Jülide Ergüder-Alaeddin Şenel), Ankara: 1989.
Yücel Özkaya, "Fransız İhtilâli ve Avrupa (1789-1815)" Avrupa Tarihi, (Editör:
Mehmet Kayıran), Eskişehir: 1991.
Murat Sarıca, 100 Soruda Fransız İhtilâli, İstanbul: 1981.
Server Tanilli, Dünyayı Değiştiren On Yıl: Fransız Devrimi Üstüne (1789-1799),
İstanbul: 1990.
Musa Çadırcı, "İngiltere´de Demokrasi Hareketleri ve Aydınlanma Çağı", Avrupa
Tarihi, Eskişehir, 1991.
Rifat Uçarol, Siyasi Tarih (1789-1994), İstanbul: 1995.
Coşkun Üçok, Siyasal Tarih (1789-1950), Ankara: 1967.
Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Ankara, 1980.
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, İstanbul, 1985.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5