Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eski Anadolu Tarihi TAR 252 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Anadolu toprakları üzerinde yaşayan Anadolu insanının geçmiş tarihinin, medeniyetinin kavratılması.
Dersin İçeriği Eski Anadolu’nun coğrafyasondan başlayarak Eski Anadolu kavimlerinin paleotik devirlerden başlayarak Geç Hitit şehir devletlerinin sosyal, siyasi, ekonomik ve dini yapısının incelenmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 En eski devirlerden itibaren Anadolu’nun geçirdiği tarihi dönemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Hititlerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav ,
3 Friglerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Urartu Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
5 Lidya Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
6 Eski Anadolu medeniyetinin kültür tarihini inceler Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anadolu’nun tarihi coğrafyası
2 Anadolu’nun tarih öncesi devirleri
3 M.Ö. 3. bin yılda Anadolu kavimleri I
4 M.Ö. 3. bin yılda Anadolu kavimleri II
5 Hititler döneminde Anadolu’nun siyasi tarihi I
6 Hititler döneminde Anadolu’nun siyasi tarihi II
7 Ege göçleri
8 Ege göçlerinden sonra Önasya’nın siyasi durumu
9 ARASINAV
10 Geç Hitit şehir devletleri
11 Frigler
12 Urartu Krallığı
13 Lidya Krallığı
14 Eski Anadolu kültür tarihi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye Tarihi, Çizgi Kitapevi, 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5