Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Tarihi | TAR 461 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA SARI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı devletinin uyguladığı ekonomi politikaları, Türkiye Cumhuriyeti’nin Demokrat parti döneminin sonuna kadar uyguladığı ekonomi politikaları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Osmanlı devletinin iktisadî mirası, Milli Mücadele dönemindeki ekonomik sıkıntılar, Cumhuriyet’in ilk yıllarında uygulanan iktisadî politikalar, Sanayi planları, II. Dünya savaşı ekonomi politikaları, Demokrat Parti ve uyguladığı ekonomi politikaları ve sonuçları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi tarihi ile ilgili kaynakları öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , |
2 | Osmanlı devleti ve İttihat ve Terakki Fırkası’nın iktisadî politikalarını analiz eder | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Milli Mücadele dönemindeki ekonomi politikaları değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | İzmir İktisat Kongresi’nin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Beş yıllık sanayi planları hakkında bilgi edinir | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Demokrat Parti’nin iktisadî politikaları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomi tarihi ile ilgili kaynaklar ve tahlilleri | |
2 | Osmanlı devletinden devralınan iktisadi miras | |
3 | İttihat ve Terakki Fırkası’nın milli iktisat politikaları | |
4 | Milli Mücadele’nin ekonomik problemleri | |
5 | İzmir İktisat Kongresi ve sonuçları | |
6 | 1923-29 Türkiye’nin iktisadi yapısı | |
7 | 1929 Dünya Ekonomik buhranı ve Türkiye’ye etkileri | |
8 | Türkiye’de devletçilik çalışmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı ve uygulamaları | |
11 | İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı ve uygulamaları | |
12 | II. Dünya Savaşı ve Türk Ekonomisine etkileri | |
13 | Demokrat Parti’nin iktisadi politikaları ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tevfik Çavdar, Türk Ekonomisinin Tarihi 1900-1960 |
Ders Kaynakları | Ulaş Kipay, Türkiye Milli İktisat Tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |