Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devleti´Nde Siyasi Partiler | TAR 471 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERKAN YAZİCİ, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nin son yüzyılı içerisinde ortaya çıkan yeni siyasal eğilimler ve kurumların Türk siyasal hayatı açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı siyasi partilerinin ortaya çıkışı ve tarihi gelişiminin ortaya koyulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de siyasi düşüncenin gelişimini öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Osmanlı siyasal hayatının temellerini kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Siyasi partilerin siyasi tarihe etkilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Osmanlı siyasal hayatının başlıca isimlerini tanır | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
5 | Osmanlı’da siyasi düşüncenin tarihi gelişimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasi Düşüncenin Osmanlı Devleti’ne Girişi | |
2 | Anayasal Hareketlerin Başlangıcı ve İlk Siyasal Gruplar | |
3 | Osmanlı Mebusan Meclisinde Siyaset | |
4 | İTC’nin Kuruluşuna Kadar Siyasal Oluşumlar | |
5 | İttihat ve Terakki Cemiyeti ve İlk Politik Gruplaşmalar | |
6 | II. Meşrutiyet Öncesinde Siyasal Cemiyetler | |
7 | II. Meşrutiyet’in İlanı ve Yeni Siyasal Yaşam | |
8 | Cemiyetlerden Fırkalara İlk Siyasi Partiler | |
9 | ARASINAV | |
10 | II. Meşrutiyet Döneminde Parti ve Gazete | |
11 | Darbe ve Karşı Devrim Hareketleri İçinde Fırkaların İktidarı | |
12 | 1909’ten 1913’e Siyasi Partiler | |
13 | İTC’nin Tek Parti İktidarı 1913-1918 | |
14 | Mütareke Yıllarında Siyasi Partiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler, İstanbul 2001 2- Kazım Karabekir, İttihat ve Terakki, İstanbul 2005. 3- Şükrü Hanioğlu, Osmanlı İttihad ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük, İstanbul 1989. 4- Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, 1895-1908, İletişim Yayınları. 5- Şerif Mardin, Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu, İletişim Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |