Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Amerika Tarihi TAR 326 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ,
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere Amerika kıtasının keşfinden itibaren günümüze değin özellikle Amerika Birleşik Devletlerinin tarihini, siyasi, sosyal ve kültürel değerlerini genel hatlarıyla aktarmaktır.
Dersin İçeriği Amerika’nın keşfi, Koloni dönemi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Amerikan Infirad politikası ve Monroe Doktrini ve etkileri. I.ve II. Dünya Savası sırasında Amerika. Soğuk Savaş Döneminde Amerika.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Amerika tarihinin önemli olaylarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Avrupalı devletlerin Amerika üzerindeki etkilerini analiz eder Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav ,
3 Amerikan bağımsızlık savaşı sürecini sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Amerika’nın dünya siyasetinde ön plana çıkma nedenlerini saptar Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Amerika ile diğer büyük devletleri karşılaştırır Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve Dersin İçeriğinin Tahlili
2 Amerika’nın İlk Yılları
3 Koloni Dönemi
4 Bağımsızlığa Giden Yol
5 Avrupa Devletleri ve Amerikan Bağımsızlık Savaşı
6 Bağımsızlık Sonrası Amerika ve Batıya Doğru Genişleme
7 Amerika’nın İnfirad Politikası ve Monroe Doktrini
8 Uzun 19. Yüzyıl Amerika Tarihi Büyüme ve Dönüşüm
9 ARASINAV
10 20. Yüzyıl Başında ve I. Dünya Savaşı’nda Amerika
11 Roosevelt’in Yeni Düzeni ve II. Dünya Savaşı’nda Amerika
12 Soğuk Savaş Döneminde Amerika
13 21. Yüzyıl’a Doğru Amerika
14 Sonuç ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, 1492den Günümüze, İmge Kitabevi Yayıncılık, Çev. Sevinç Sayan Özer, 2005.
Allan Nevins-Henry Steele Commager, ABD TARİHİ, çev. Halil İnalcık, Doğubatı Yayınları, 2005.
Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1997.
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1987.
Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, İstanbul, 1995.
Coşkun Üçok, Siyasi Tarih, Ankara, 1975.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5