Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cebir I MAT 203 3 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri Soyut Matematik ve Mantık dersinin alınmış olması tavsiye edilir
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE
Dersi Verenler Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE, Prof.Dr. MEHMET ÖZEN,
Dersin Yardımcıları Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel soyut cebir konularını tanıtmak
Dersin İçeriği Cebirsel yapılar, Halkalar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel cebirsel yapıları tanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Cebirsel problemleri çözer. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Grup yapısını açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Alt grup, devirli grup ve normal alt grupları açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Grup homomorfizması ve izomorfizması kavramlarını açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Simetrik grubu tanımlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar , Bağıntı ,Fonksiyon [1] sayfa 1-22
2 İkili İşlemler [1] sayfa 22-27
3 Tamsayılar, modüler aritmetik [1] sayfa 27-65-
4 Grup aksiyonları [1] sayfa 65-76
5 Alt gruplar [1] sayfa 76-81
6 Devirli alt gruplar [1] sayfa 81-95
7 Devirli alt gruplar [1] sayfa 81-95
8 Normal alt gruplar [1] sayfa 95-109
9 Bölüm kümesi, bölüm grubu [1] sayfa 95-109
10 Homomorfizmalar [1] sayfa 109-132
11 Homomorfizmalar [1] sayfa 109-132
12 İzomorfizmalar, otomorfizmalar [1] sayfa 109-132
13 Simetrik gruplar [1] sayfa 132-144
14 Simetrik gruplar [1] sayfa 132-144
Kaynaklar
Ders Notu [1]Fethi Çallıalp , Örneklerle Soyut Cebir Birsen yayınları 2001 istanbul
Ders Kaynakları [2] L.J., Goldstein , Abstract Algebra, New York, Prenrice-hall,1973
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 5 5
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5