Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Teknolojileri | KIM 424 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri seramik teknolojileri hakkında bilgilendirerek, seramik, seramik sır üretimi ve seramik ve sırlarının renklendirilmeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri; kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler; Seramik endüstrisinde çamur hazırlama; Seramik çamurun şekillendirilmesi; Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi; Endüstriyel seramik çamurları; Özel seramik çamurları ve oksit seramikler; Seramik sırların sınıflandırılması ve hazırlanması; Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri; Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri; Artistik sırlar; Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramiğin tanımı ve üretiminin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Seramik sır çeşitleri, renklendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Endüstriyel ve artistik seramiklerin tanınması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri | [1] Sayfa 1-22 |
2 | Kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler | [1] Sayfa 31-45 |
3 | Seramik endüstrisinde çamur hazırlama | [1] Sayfa 46-64 |
4 | Seramik çamurun şekillendirilmesi | [1] Sayfa 65-74 |
5 | Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi | [1] Sayfa 82-108 |
6 | Endüstriyel seramik çamurları | [1] Sayfa 110-144 |
7 | Özel seramik çamurları ve oksit seramikler | [1] Sayfa 150-161 |
8 | Seramik sırlar, sınıflandırılması | [1] Sayfa 162-182 |
9 | ARASINAV | |
10 | Seramik Sırların Hazırlanması | [1] Sayfa 183-188 |
11 | Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri | [1] Sayfa 189-216 |
12 | Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri | [1] Sayfa 217-224 |
13 | Artistik sırlar | [1] Sayfa 226-239 |
14 | Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri | [1] Sayfa 240-254 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Arcasoy A., “Seramik Teknolojisi”, Mar. Ün., Gençlik Kitabevi, İstanbul, 1983. |
Ders Kaynakları | [2] Kibici Y., “Seramik hammaddeleri ve teknolojik özellikleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |