Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik Teknolojileri KIM 424 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencileri seramik teknolojileri hakkında bilgilendirerek, seramik, seramik sır üretimi ve seramik ve sırlarının renklendirilmeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri; kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler; Seramik endüstrisinde çamur hazırlama; Seramik çamurun şekillendirilmesi; Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi; Endüstriyel seramik çamurları; Özel seramik çamurları ve oksit seramikler; Seramik sırların sınıflandırılması ve hazırlanması; Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri; Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri; Artistik sırlar; Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seramiğin tanımı ve üretiminin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Seramik sır çeşitleri, renklendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Endüstriyel ve artistik seramiklerin tanınması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri [1] Sayfa 1-22
2 Kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler [1] Sayfa 31-45
3 Seramik endüstrisinde çamur hazırlama [1] Sayfa 46-64
4 Seramik çamurun şekillendirilmesi [1] Sayfa 65-74
5 Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi [1] Sayfa 82-108
6 Endüstriyel seramik çamurları [1] Sayfa 110-144
7 Özel seramik çamurları ve oksit seramikler [1] Sayfa 150-161
8 Seramik sırlar, sınıflandırılması [1] Sayfa 162-182
9 ARASINAV
10 Seramik Sırların Hazırlanması [1] Sayfa 183-188
11 Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri [1] Sayfa 189-216
12 Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri [1] Sayfa 217-224
13 Artistik sırlar [1] Sayfa 226-239
14 Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri [1] Sayfa 240-254
Kaynaklar
Ders Notu [1] Arcasoy A., “Seramik Teknolojisi”, Mar. Ün., Gençlik Kitabevi, İstanbul, 1983.
Ders Kaynakları [2] Kibici Y., “Seramik hammaddeleri ve teknolojik özellikleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon, 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi.
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi.
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5