Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biosensörler | KIM 442 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Öğrencilerin Biyokimya I ve Biyokimya II derslerini almış olmaları gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde gelişmiş biyolojik esaslı hassas algılayıcılar yardımıyla seçimli analizler yapılmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere, biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerede ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Biyosensörlerin tanıtımı, yapısı ve fonksiyonu, genel çalışma ilkesi, performans kriterleri, hazırlanması, biyomateryaller, reseptör immobilizasyonu. Biyosensörlerin uygulama alanları; çevresel ölçümlerde, savunma-güvenlikte, tıpta ve gıda alanlarında uygulamaları ve biyosensör teknolojilerinde son gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin yapı ve fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Biyosensörlerin hazırlanmasını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Biyosensörlerdeki reseptörlerin immobilizasyonunu organize eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Kullanılan biyoreseptörleri saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Biyosensörlerin çalışım ve analizlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Biyosensörlerin yygulama alanlarını karar verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyosensörlere genel bakış | [1] Sayfa 1-9 |
2 | İletken polimerlerin hazırlanması ve biyosensör olarak uygulamaları | [1] Sayfa 10-23 |
3 | Biyoreseptörler | [1] Sayfa 24-41 |
4 | Biyoreseptörlerin sabitlenmesi | [1] Sayfa 42-65 |
5 | Elektrokimyasal biyosensörler | [1] Sayfa 66-80 |
6 | Enzim etkili biyosensörler | [1] Sayfa 81-112 |
7 | Biyosensör çeşitleri | [1] Sayfa 178-185 |
8 | Biyosensör çeşitleri | [1] Sayfa 186-205 |
9 | ARASINAV | |
10 | Biyossensörlerin uygulama alanları | [1] Sayfa 206-218 |
11 | Biyossensörlerin gıda alanında uygulamaları | [1] Sayfa 219-233 |
12 | Biyosensörlerin gıda güvenliği alanında uygulamaları | [1] Sayfa 234-249 |
13 | Biyosensörlerin çevre ile ilgili uygulamaları | [1] Sayfa 250-259 |
14 | Biyosensörlerin tıptaki uygulamaları | [1] Sayfa 260-280 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. A. TELEFONCU " Biyosensörler" Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Basımevi, 1999, İzmir.. |
Ders Kaynakları | [2] Shuler, M. L., Kargı " Bioprocess engineering : basic concepts" Prentice Hall, 1992, New Jersey. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |