Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyokimya II KIM 403 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Biyokimya I dersinin alınmış olması gerekmektedir.

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI
Dersi Verenler Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları

Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere, canlılardaki enerji dönüşümlerini, metabolizma, metabolik yollar ve metabolizmanın düzenlenmesi ile hücre içi bilgi akışını kavratmak ve bu konularda yorum yapabilme yeteneği kazandırmak

Dersin İçeriği

Biyoenerjtik, metabolizma ve metabolizmanın düzenlenmesi, hücre içi kalıtsal bilgi akışı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini nasıl gerçekleştiğini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Öğrenciler metabolizma kavramını algılar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Öğrenciler metabolik yolları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Öğrenciler metabolik yolların nasıl düzenlendiğini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Öğrenciler hücre içi bilgi akışının nasıl gerçekleştiğinin kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Metabolizma ve Biyoenerjetik [1] Sayfa 247-273
2 Karbohidrat Metabolizması [1] Sayfa 275-373
3 Karbohidrat Metabolizması [1] Sayfa 275-373
4 Karbohidrat Metabolizması [1] Sayfa 275-373
5 Lipid Metabolizması [1] Sayfa 375-432
6 Lipid Metabolizması [1] Sayfa 375-432
7 Amino Asit ve Protein Metabolizması [1] Sayfa 433-478
8 Nükleotid Metabolizması [1] Sayfa 479-495
9 ARASINAV
10 Hormonlar [1] Sayfa 607-632
11 Metabolizmanın Bütünlüğü ve Koordinasyonu [1] Sayfa 497-518
12 DNA ve Replikasyon [1] Sayfa 519-542
13 RNA, Transkripsiyon ve Translasyon [1] Sayfa 543-605
14 RNA, Transkripsiyon ve Translasyon [1] Sayfa 543-605
Kaynaklar
Ders Notu

[1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005.

Ders Kaynakları

2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Çev. Ed. Kılıç, Nedret, Palme Yayıncılık, Ankara,2005.
[3] F. Pamuk, Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
13
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5