Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanomateryal Karakterizasyonu | KIM 331 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nanomateryaller için bilinen ya da geliştirilen analiz ve karakterizasyon metotları hakkında genel bilgilerin edinilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Nanomateryallerin özellikleri, uygulama alanları ve sentez metotları, metal ve metal oksit nanokristaller, yarıiletken filmler, karbon nanotüpler, XRD, TEM, SEM, AES, STM/AFM, UV-vis. ve FT-IR ile nanomateryallerin karakterizasyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nanomateryal kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Nanomateryallerin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Nanomateryal karakterizasyon teknikleri hakkında genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Nanomateryallerin yapısal karakterizasyonunu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Nanomateryallerin optik karakterizasyonunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Nanomateryallerin morfolojik karakterizasyonunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Neden nanomateryal? | [1] Sayfa 1–6 |
3 | Nanopartiküllerin X-ışınları ile karakterizasyonu | [1] Sayfa 13–35 |
4 | Geçirmeli elektron mikroskobu (TEM) | [1] Sayfa 37–73 |
5 | Taramalı elektron mikroskobu (SEM) | [1] Sayfa 81–118 |
6 | Auger elektron spekroskopisi (AES) | [1] Sayfa 119–124 |
7 | Taramalı tünelleme ve atomik kuvvet mikroskopları (STM/AFM) | [1] Sayfa 133–160 |
8 | Nanomateryallerin elektrokimyasal analizi | [1] Sayfa 165–194 |
9 | ARASINAV | |
10 | Optiksel karakterizasyonlar | [1] Sayfa 197–218 |
11 | Yarıiletken nanoyapıların absorpsiyonu | [1] Sayfa 218–238 |
12 | Yarıiletken nanomateryallerin fotolüminesansı | [1] Sayfa 261–286 |
13 | Metal ve metal oksit nanokristaller | [1] Sayfa 315–350 |
14 | Karbon nanotüpler | [1] Sayfa 353–390 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] WANG, Z.L, “Characterization of Nanophase Materials” Nanomateryallerin Karakterizasyonu, Wiley-VCH Verlag GmbH, Germany, 2000 |
Ders Kaynakları | [2] ERKOÇ, Ş., Nanobilim ve Nanoteknoloji, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş., Ankara, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |