Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak Teorileri FEL 328 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin ahlak teorilerini ve bu teorilerin en önemli temsilcilerini tanıması, bu teorilere dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi.
Dersin İçeriği Farklı bakış açılarıyla geliştirilen ahlak teorilerinin incelenmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak teorilerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Önemli ahlak teorilerisyenlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Ahlak felsefesinin problemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Ahlak teorilerini tartışma becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak teorilerine genel bakış
2 Ahlaki realizm
3 Ahlaki rölativizm
4 Erdem etiği
5 Ödev etiği
6 Pragmatik etik
7 Doğalcı etik
8 Meta etik teoriler
9 ARASINAV
10 Meta etik teoriler
11 Deontolojik etik
12 Din ve etik
13 Feminist etik
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma, 2008
Ders Kaynakları [2] A.MacIntyre, Ethik’in Kısa Tarihi, Paradigma, İstanbul, 2001
[3] H.Poyraz, Dil ve Ahlak, Vadi Yay., Ankara, 1996
[4]J.Butler, S.Benhabib vd., Çatışan Feminizmler, İstanbul, 2008.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4