Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Felsefesi FEL 326 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin estetik disipliniyle ilişkili konu ve kavramları tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi.
Dersin İçeriği Estetik obje, estetik suje estetik değer ve estetik yargı.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Estetiği diğer felsefe disiplinlerinden ayırt edebilir. Anlatım, Sınav ,
2 Estetiğin temel problemlerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Modern bir disiplin olarak estetiğin varoluş koşullarını değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Beğeni problemini tartışabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Estetik değer çözümlemesini tanımlayabilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Etik ve estetik ilişkisini açıklama becerisi kazanır. Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern bir disiplin olarak estetiğin varoluş koşulları
2 Öznel ve nesnel kavramları
3 Özne ve nesne ilişkisi olarak epistemoloji
4 Epistemoloji ve estetik
5 Baumgarten
6 Kant
7 Beğeni problemi
8 Estetik obje çözümlemesi
9 ARASINAV
10 Estetik suje çözümlemesi
11 Estetik değer çözümlemesi
12 Değerler felsefesi alanı olarak estetik
13 Estetik yargı çözümlemesi
14 Etik ve estetik ilişkisi
Kaynaklar
Ders Notu [1] Tunalı, İsmail, “Estetik”, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2004
Ders Kaynakları [2] Hünler, Hakkı, “Estetiğin Kısa Tarihi”, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998
[3] Altuğ, Taylan, “Kant Estetiği”, Payel Yayınları, İstanbul, 1990
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4