Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgi Felsefesi FEL 208 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin bilgi felsefesinin konularını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi
Dersin İçeriği Bilginin mahiyeti hakkında genel yaklaşımlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. Anlatım, Sınav ,
2 Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav,
4 Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
5 Bilgi felsefesinin temel problemlerine getirilen çözüm önerilerini öğrenir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
6 Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konuya giriş [1] Sayfa 68-73
2 Bilgi Tanımları [1] Sayfa 75-81
3 Bilgi Tanımları [1] Sayfa 85-87
4 Temel Tanımlar: Yargı/İnanç [1] Sayfa 87-89
5 Temel Tanımlar: Yargı/İnanç [1] Sayfa 92-96
6 Temel Tanımlar: Doğruluk [1] Sayfa 101-106
7 Temel Tanımlar: Doğruluk [1] Sayfa 106-111
8 Temel Tanımlar: Doğruluk [1] Sayfa 112-118
9 ARASINAV
10 Temel Tanımlar: Gerekçelendirme [2] Sayfa 153-167
11 Temel Tanımlar: Gerekçelendirme [2] Sayfa 153-167
12 Temel Tanımlar: Gerekçelendirme [2] Sayfa 167-175
13 Algı Sorunu [2] Sayfa 24-32
14 Algı Sorunu [2] Sayfa 32-41
Kaynaklar
Ders Notu 1-Platon, Thaeitetos

2-Aristotales, Yorum Üzerine ve Kategoriler

3-Descartes, Method Üzerine Konuşma

4-Kant, Saf Aklın Eleştirisi
Ders Kaynakları [2] Hunt, Felsefenin Çağrısı, (Bilgi Felsefesi) İmge Yay. Ankara, 2004
[3] V.Hacı Kadiroğlu, Bilgi Felsefesi, Metis yay. İstanbul 1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 80
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4