Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoteknoloji | BIY 404 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel biyoteknolojik yöntemlerinin ve kullanım alanlarının uygulamalı olarak öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Biyoteknolojiye Giriş, Tarihsel Gelişimi, Kullanım Alanları, Biyoteknolojinin Sosyal Yansımaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojide kullanılan temel kavramları tanımlar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Temel biyoteknolojik yöntemlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Biyoteknolojik yöntemlerin kullanım alanlarını uygulamalı olarak öğrenir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Biyoteknolojinin önemini kavrar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri arasında bağlantı kurar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Biyoteknolojinin uygulama alanlarının ve sosyal yansımalarını tartışır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Biyoteknoloji ile ilgili deneysel desenler ve projeler tasarlar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojiye Giriş ve Diğer Bilim Dalları ile İlişkileri | |
2 | Biyoteknolojinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Rekombinant DNA Teknolojisi 1 | |
4 | Rekombinant DNA Teknolojisi 2 | |
5 | Fermantasyon Teknolojisi | |
6 | Enzim Teknolojisi | |
7 | Tek Hücre Proteini | |
8 | Tarımsal Biyoteknoloji | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hücre ve Doku Kültürü | |
11 | Tıbbi Biyoteknoloji | |
12 | Eczacılık ve Biyoteknoloji | |
13 | Çevre Biyoteknolojisi | |
14 | Biyoteknolojinin Sosyal Yansımaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Smith J.E. The nature of biotechnology: Biotechnology. Cambridge University Press. Fourth edition. Cambridge, United Kingdom, 2004. |
Ders Kaynakları | 1.Arda, M., Biyoteknoloji, KÜKEM Derneği Bilimsel Yayınları, Ankara, 1994. 2.Beyatlı, Y., Aslım,B., Çevre Biyoteknolojisi Ders Notları (G.Ü.), Ankara, 2004. 3.Ho, M.W., Genetik Mühendisliği Rüya mı? Kabus mu?, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,İstanbul, 2001. 4.Özcan, S., Gürel,E. ve Babaoğlu, M. (Eds.), Bitki Biyoteknolojisi (I. ve II. cilt), S.Ü. Vakfı Yayınları, Konya, 2001. 5.Rifkin,J., Biyoteknoloji Yüzyılı, Evrim Yayınları, İstanbul, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |