Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balık Yetiştiriciliği | BIY 330 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Balık yetiştiriciliğinin önemini kavrama, balık kültürü için yer seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları söyleme, yavru üretim, bakım ve besleme yöntemlerini açıklama. |
Dersin İçeriği | Balık yetiştirilen alanların ekolojik özellikleri, entansif ve ekstansif balık yetiştiriciliği, yavru üretimi, bakımı ve besleme teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye´de su ürünleri yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Balık yetiştiriciliğinde alan seçimini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Alabalık yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Sazan yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Çipura yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Levrek yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Yılan balığı yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
8 | Canlı balık naklini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye´de su ürünleri yetiştiriciliği | |
2 | Alan inceleme | |
3 | Alabalık yetiştiriciliği | |
4 | Alabalık yetiştiriciliği | |
5 | Sazan yetiştiriciliği | |
6 | Sazan yetiştiriciliği | |
7 | Çipura yetiştiriciliği | |
8 | Çipura yetiştiriciliği | |
9 | Ara sınav | |
10 | Levrek yetiştiriciliği | |
11 | Levrek yetiştiriciliği | |
12 | Yılan balığı yetiştiriciliği | |
13 | Yılan balığı yetiştiriciliği | |
14 | Canlı balık nakli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çağıltay, F. 2007. İçsu Balıkları Yetiştiriciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Ders Kaynakları | Tekelioğlu, N. 1998. Deniz Balıkları Yetiştiriciliği. Baki Kitabevi, Adana. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |