Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir.
    1 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    1 Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.
    1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlama ve uygulama yapar.
    1 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili yabancı ve yerli literatürü tarar ve tanır.
    1 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    2 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir.
    2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
    2 Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.
    2 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
    2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.
    2 Nitel araştırma desenlerini tanıyarak, araştırma tasarlar ve bulgularını analiz eder.
    2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
    3 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
    3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
    3 Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.
    3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
    3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Nicel araştırma desenleri tanıyarak araştırma tasarlar ve hipotezlerini test eder.
    3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
    4 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
    4 Bilimsel ve analitik düşünür.
    4 Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.
    4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
    4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
    4 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
    4 Bilimsel ve analitik düşünür.
    5 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
    5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
    5 Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.
    5 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
    5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
    5 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
    5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
    6 Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
    6 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
    6 Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
    6 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
    6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    6 Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
    6 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
    7 Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
    7 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
    7 Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.
    7 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
    7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
    7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
    7 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
    8 Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
    8 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
    8 Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.
    8 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
    8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
    8 Uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri izleyip eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, uzmanlık alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılır.
    8 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
    9 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
    9 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
    9 Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.
    9 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
    9 Alanı ile ilgili verilerin toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
    9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
    9 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
    10 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    10 Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.
    10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
    10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    10 Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir.
    10 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    11 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
    11 Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.
    11 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
    11 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
    12 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
    12 Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.
    12 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
    12 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
    13 İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
    13 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
    13 İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
    14 Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.
    14 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
    14 Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.
    15 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
    16 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
    17 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
    18 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    2. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir.

    2. Nitel araştırma desenlerini tanıyarak, araştırma tasarlar ve bulgularını analiz eder.

    3. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.

    3. Nicel araştırma desenleri tanıyarak araştırma tasarlar ve hipotezlerini test eder.

    4. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.

    4. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.

    4. Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    5. Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

    5. Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    8. Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    9. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

    10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.

    10. Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    1. Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir.

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    2. Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.

    3. Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    5. Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    8. Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    8. Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    8. Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.

    9. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    11. Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.

    12. Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.

    13. Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    1. Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.

    1. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili yabancı ve yerli literatürü tarar ve tanır.

    1. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    2. Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    2. Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.

    2. Nitel araştırma desenlerini tanıyarak, araştırma tasarlar ve bulgularını analiz eder.

    2. Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.

    3. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.

    3. Nicel araştırma desenleri tanıyarak araştırma tasarlar ve hipotezlerini test eder.

    4. Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.

    5. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.

    6. Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    6. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    7. Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    7. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    8. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.

    9. Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.

    9. Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.

    9. Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.

    9. Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    10. Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    14. Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.

    15. Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir.

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    1. Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlama ve uygulama yapar.

    1. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili yabancı ve yerli literatürü tarar ve tanır.

    2. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    2. Nitel araştırma desenlerini tanıyarak, araştırma tasarlar ve bulgularını analiz eder.

    3. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.

    3. Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.

    3. Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.

    3. Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.

    3. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    3. Nicel araştırma desenleri tanıyarak araştırma tasarlar ve hipotezlerini test eder.

    3. Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.

    4. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.

    4. Bilimsel ve analitik düşünür.

    4. Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.

    4. Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.

    4. Bilimsel ve analitik düşünür.

    5. Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.

    5. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    5. Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.

    5. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.

    6. Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.

    6. Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    6. Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.

    6. Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.

    6. Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.

    7. Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.

    8. Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    8. Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.

    8. Uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri izleyip eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, uzmanlık alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılır.

    9. Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.

    9. Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.

    9. Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.

    9. Alanı ile ilgili verilerin toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.

    9. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

    10. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    10. Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    10. Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir.

    10. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    11. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    11. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.

    12. Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    12. Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.

    13. İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.

    13. İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.

    14. Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.

    14. Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.

    16. Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.

    17. Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.

    18. Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
    2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
    8 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
    9 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
    11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
    13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
    15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
    16 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 14
    PÇ 14
    PÇ 14
    PÇ 15
    PÇ 16
    PÇ 17
    PÇ 18