Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlamaya Giriş | MAT 207 | 3 | 3 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, karakter tabanlı bir program ile (C/C++) bilgisayar programlama yapabilmek. Algoritma, kodlama ve akış şemaları konularında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Programlama sistemlerine genel bakış, algoritma kavramı, akış diyagramları, C/C++ programının genel yapısı, giriş-çıkış komutları, kütüphaneler, veri tipleri, sabit ve değişkenler, hazır fonksiyonlar, yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal operatörler, döngüler, fonksiyon / altprogram kavramı ve kullanımı, diziler, dizilerde işlemler, sıralamalar, iki boyutlu diziler (matrisler), matrislerle işlemler, özyineleme kavramı ve özyinelemeli altprogram örnekleri, özel karakter dizileri (string), yapı, enum, dosya kullanımı ve dosyalarla ilgili temel kavramlar, okuma, yazma silme işlemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama ile ilgili genel kavramları tanır, algoritma oluşturma mantığını kavrar, akış diyagramı yapabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | C/C++ programının genel yapısını, giriş-çıkış komutlarını ve kütüphane fonksiyonlarını tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | C/C++ da değişken ve değişken çeşitlerini tanır, tanımlar ve kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Yapısal kontrol ifadelerini, aritmetik ve mantıksal operatör kullanmayı öğrenir ve uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Döngü ve döngü yapıları tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Dizilerle işlemler ve sıralama yapar. İki boyutlu dizileri tanır, onlarla işlemler yapar. Özel karakter dizilerini tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Program yapısını tanır ve alt programla işlem yapar. Özyinelemeli program yapar alt program ile farkını ortaklığını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Yapı kavramını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | Veri dosyalarını tanır, oluşturur, üstüne yazar, siler. Dosya uygulamaları yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama sistemlerine genel bakış, algoritma kavramı, akış diyagramları. | |
2 | C/C++ programının genel yapısı, giriş-çıkış komutları. | |
3 | Veri çeşitleri, değişken ve tanımlama ve kullanımı, hazır fonksiyonlar. | |
4 | Yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal operatörler. | |
5 | Döngüler, diziler. | |
6 | Dizi işlemleri, sıralama. | |
7 | İki boyutlu diziler (matrisler), matrislerle işlemler. | |
8 | Alt Programlar, alt program kullanımı. | |
9 | Özyineleme kavramı, özyinelemeli altprogram örnekleri. | |
10 | Özel karakter dizileri (string). | |
11 | Özel karakter dizileri uygulamaları. | |
12 | Yapı kavramı. | |
13 | Veri dosyaları, dosya uygulamaları. | |
14 | Proje sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. VATANSEVER F, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin yayıncılık, Ankara 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|