Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Iv (Ney) CNE 204 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kullanılan Metodlar içerisinde görülecek parmak numaralarının anlam açıklamalarını yapar.
2 Türk müziği unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır.
3 Bu ilişkilerin doğurduğu biçimlerin, teknik ve icra bakımından özellikleriyle açıklar.
4 Değişik zorlukta ve karışık türde dizi ve usûllerden oluşan nota okuma çalışma yapar.
5 Uygun dikte ve deşifre çalışmaları uygular.
6 Enstruman için yazılmış sol majör parmak egzersizlerini çalar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geçmiş dönem tekrarı Bir önceki dönemde ügrenilen konuların gözden geçirilmesi
2 Vibrato ve süsleme çalışmaları Silindir şeklinde bir boru ile dudak yardımıyla bütün kademelerde sesleri titretme çalışmaları
3 Salih Dede “Acem Aşiran peşrev Acem aşiran makamı ile ilgili nazari bilgiler, Acem Aşiran makamında bestelenmiş, eser kayıtları, ney taksimlerinin dinletilmesi
4 Mısırlı İbrahim efendi “Acem Aşiran Saz semai” 1.ve 2. Hane 10 zamanlı eserler ile ilgili nazari bilgiler, Mısırlı ibrahim efendi hakkında bilgi edinilmesi
5 Mısırlı İbrahim Efendi “Acem Aşiran Saz Semai” 3.ve 4.Hane Ney'de 3.ve 4. kademe sesler ile tiz acem sesinin çıkarılmasındaki zorlukların giderilmesi
6 İsmail Hakkı Bey “Acem Kürdi Peşrev” Birleşik makamlar hakkında genel bilgiler, Acem kürdi makamının özellikleri hakkında teorik bilgiler
7 İsmail Hakkı Bey “Acem Kürdi Saz Semai” 1.ve 2. Hane Acem kürdi peşrevinin 1.ve 2. hanelerinin solfejinin yapılması, bu bölgede yapılabilecek süslemelerin gözden geçirilm
8 İsmail Hakkı Bey”Acem Kürdi Saz Semai” 3.ve 4. Hane İsmail Hakkı Bey”Acem Kürdi Saz Semai” 3.ve 4. Hane
9 Öğrenilen eserlerin tekrarı Buraya kadar olan derslerde öğrenilen eserlerin tekrardan gözden geçirilerek tekrar edilmesi, evde bu eserler üzerinde performans hazırlıklarının yapılması
10 İcra tekniğinin uygulanması Ney'de kullanılan ekollerin araştırılması bununla ilgili kaynakların araştırılması
11 Ney'de Ekoller Niyazi Sayın ekolü ve (Ded) Süleyman Erguner ekolünün ekolünün özelliklerinin incelenmesi, bu ekolde yetişen Ney sanatçılarının kayıtlarının dinletilmesi
12 Basit Usullerle ilgili etütler Türk Musikisinde kullanılan basit usullerle ilgili nazari bilgiler
13 Büyük usullerle ilgili etütler Büyük usullerle ilgili nazari bilgiler, bu usullerin kullanıldığı eserlerin araştırılması bunlarla ilgili ses kayıtlarının dinletilmesi
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 3 5 15
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4