Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöneticiler İçin Excel İle Karar Verme Teknikleri | MBA 545 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel yardımıyla nasıl bir analiz sistemi geliştirebilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Excel´de grafik ve tabloları ne amaçla kullanabileceklerini göreceklerdir | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Excel yardımcıyla bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getireme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma ile ilgili hızı ve etkinl | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal programlama | |
2 | Oyun Teorisi | |
3 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
4 | Şebeke Problemleri | |
5 | Tamsayılı Programlama | |
6 | Hedef Programlama | |
7 | Proje Yönetimi | |
8 | doğrusal Olmayan Programlama | |
9 | Arasınav | |
10 | Karar Analizleri | |
11 | Kuyruk Modelleri | |
12 | Tahmin Yöntemleri | |
13 | Stok Yönetimi | |
14 | Markov Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut Düzakın, Kare Yayınları, İstanbul, 2006 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |