Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GDM 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Bilimsel Bir makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?m (Robert A. Day) |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, veri tabanlarında kaynak taraması ve bu kaynaklara erişim, araştırma verilerinin raporlanması, yayın hazırlanması, bilimsel yayınlarda intihal, bilimsel bir çalışmanın etkili bir şekilde sunulmasına ilişkin konularda bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, veri tabanlarında kaynak taraması ve bu kaynaklara erişim, araştırma verilerinin raporlanması, yayın hazırlanması, bilimsel yayınlarda intihal, bilimsel bir çalışmanın etkili bir şekilde sunulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramların öğrenilmesi | Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bir araştırma konusunun projelendirilmesi | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel verilerin raporlanması | Anlatım, | |
4 | Etkili sunum hazırlanması | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve amaçları | |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
4 | Literatür taraması ve kaynaklara erişim | |
5 | Verilerin raporlanması | |
6 | Bilimsel yayın hazırlanması | |
7 | Araştırma konusunun projelendirilmesi | |
8 | Proje türleri | |
9 | Vize | |
10 | Bilimsel çalışmalarda intihal | |
11 | Etkili sunum hazırlanması | |
12 | Etkili sunum hazırlanması | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sunum el kitabı, sunum değerlendirme kriterleri, power point ile etkili sunum, Bilimsel Araştırma Teknikleri
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 30 | 90 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |