Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukuka Giriş | ISL 121 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DOĞA EKREM DOĞANCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DOĞA EKREM DOĞANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı,öğrencilerin hukuk genel teorisine giriş yapmaları sağlanarak hem özel hukuk, hem de kamu hukuku alanındaki temel kavram ve kurumlarla tanışmasını sağlamak ve hem güncel yaşamda hem de almakta oldukları eğitimin çeşitli yerlerinde karşılaştıkları kavramların içeriği hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Diğer yandan bundan sonraki dönemlerde alacakları hukuk derslerinin de bir anlamda alt yapısını hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Hukuk kurallarının özellikleri ve diğer sosyal düzen kurallardan ayırımı; çağdaş hukuk sistemleri; hukukta derleme hareketi ve Türk Hukukunun derlenmesi; yaptırım ve çeşitleri; kamu hukuku, özel hukuk, karma hukuk dalları ve alt ayrımları; Türk pozitif hukuku ve sorunları; hukukun çeşitli açılardan uygulanması; hak; hak sahipliği ve ehliyet kavramları; sorumluluk ve sorumluluğun işletilmesi gibi belli başlı konulardan oluşmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hukuk kurallarını diğer sosyal düzen kurallarından ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hukuk sistemlerini ve adalet türlerini sayar ve her birinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yaptırımın ne anlama geldiğini bilir ve etkili bir yaptırımda bulunması gereken özelliklere ilişkin yorumlar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kamu hukuku ile özel hukukun karşılaştırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Hukuki olay, fiil, işlemler hakkında yorumda bulunur ve hukuki işlemin unsurlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anayasa, kanun ve normlar hiyerarşisinde yer alan diğer normları tanımlar ve aralarındaki farklılıkları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Tüzük ve yönetmelikleri, denetimleri ve yapan organ açısından karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Hukuk kurallarının geriye yürümemesinin nedenini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Eylem ve hak ehliyetinin koşullarını bilir ve kişileri eylem ehliyetleri yönünden sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Kendisine bir hukuk kuralı verildiğinde bunun emredici mi, ilga edici mi, tanımlayıcı mı, yetkilendirici mi olduğunu tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Hakkın türlerini ve ayrımlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
12 | Gerçek ve tüzel kişileri tanımlar, tüzel kişilerin türlerini analiz eder | ||
13 | Eşya hukukunu tanımlar | ||
14 | Aile hukukunu tanımlar | ||
15 | Miras hukukunu tanımar | ||
16 | Sorumluluk hukukunu tanımlar | ||
17 | Yargı örgütü ve teşkilatını tanımlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TOPLUM DÜZENİ VE TOPLUM DÜZENİNİ SAĞLAYAN KURALLAR | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
2 | TOPLUM DÜZENİ VE TOPLUM DÜZENİNİ SAĞLAYAN KURALLAR; POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
3 | POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
4 | HUKUK KURALLARININ UYGULANMASI;KANUNLAŞTIRMA VE İKTİBAS;HUKUK SİSTEMLERİ | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
5 | POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI;HUKUK KURALLARININ SINIFLANDIRILMASI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
6 | HAK;HAKLARIN KAZANILMASI VE KAYBEDİLMESİ;HAKLARIN KORUNMASI,HUKUKİ OLAY, FİİL VE İŞLEMLER | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
7 | DÜRÜST DAVRANMA İLKESİ VE HAKKIN KÖTÜYE KULLANILMASI YASAĞI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
8 | DÜRÜST DAVRANMA İLKESİ VE HAKKIN KÖTÜYE KULLANILMASI YASAĞI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
9 | KİŞİLER HUKUKU | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
10 | KİŞİLER HUKUKU;ÂİLE HUKUKU | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
11 | ÂİLE HUKUKU | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
12 | MİRAS HUKUKU | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
13 | EŞYA HUKUKU | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
14 | EŞYA HUKUKU;SORUMLULUK;YARGI VE TEŞKİLATI | Aşağıda verilen kaynakların ilgili sayfaları ve diğer herhangi bir hukuka giriş kitabının yahut ders notunun ilgili yerlerinin çalışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |