Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tektonik | JFM 202 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Petrol Jeolojisi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya dinamik bir yapıya sahiptir. Yeryüzünü oluşturan levhaların hareketleri sonucunda magmatik aktivite ve depremler meydana gelir ve dünyanın kabuğu deformasyona uğrar. Aynı zamanda tektonik deformasyonlar sonucunda oluşan kıvrımlar ve faylar maden yataklarının, petrol ve doğal gaz kapanlarının oluşumlarını sağlayan tektonik kökenli unsurlardır. Tektonik dersi bu deformasyonları konu alarak, öğrencilerin yeryüzünde gözlediğimiz jeolojik yapıların oluşum mekanizmalarını anlayabilmelerini ve maden, petrol, doğal gaz aramalarında ve deprem zararlarının azaltılması konularında edindikleri bu bilgileri uygulamalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Gerilim ve deformasyon, Faylar, normal faylar, ters faylar, doğrultu atımlı faylar, çatlak ve eklemler, kıvrımlar, foliasyon ve lineasyonlar, bölgesel tektonik yapılar, Levha tektoniği, Dalma-Batma zonları, Kıtasal Carpışma zonları, Okyanus ortası sırtlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerilme ve deformasyon ilişkilerini irdeleyebilir, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Deformasyon özelliklerinden malzemenin reolojisini yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Değişik türlerdeki fayları , kıvrımları tanır ve tektonik yapıyı yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Fay ve kıvrım kriterlerini kullanarak jeofizik araştırmayı tasarlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Sondaj verilerini yorumlayarak yeraltındaki fay ve kıvrımları saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Sismik yansıma ve kırılma verilerinden fay ve kıvrımları yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş dersi | Sunum Hafta 1 + kaynaklar |
2 | Gerilim ve deformasyon | Sunum Hafta 2 + kaynaklar |
3 | Faylar | Sunum Hafta 3 + kaynaklar |
4 | Normal Faylar | Sunum Hafta 4 + kaynaklar |
5 | Ters Faylar | Sunum Hafta 5 + kaynaklar |
6 | Dogrultu Atımlı Faylar | Sunum Hafta 6 + kaynaklar |
7 | Çatlak ve Eklemler | Sunum Hafta 7 + kaynaklar |
8 | Kivrimlar | Sunum Hafta 8 + kaynaklar |
9 | Foliasyon ve lineasyonlar | Sunum Hafta 9 + kaynaklar |
10 | Bölgesel tektonik yapılar | |
11 | Levha Tektoniği | Önceki sunumlar + kaynaklar |
12 | Dalma-Batma Zonları | Önceki sunumlar + kaynaklar |
13 | Kitasal Çarpışma Zonları | Önceki sunumlar + kaynaklar |
14 | Okyanus Ortası Sırtlar | Önceki sunumlar + kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | STRUCTURAL GEOLOGY |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |