Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya | DHF 112 | 1 | 2 + 1 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAYRULLAH YAZAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Biyokimya canlı hücrelerde ve organizmalarda var olan değişik molekülleri ve bu moleküllerle ilgili biyokimyasal olayları inceleyen bir bilim dalıdır. Yaşamın olduğu her yerde, biyokimyasal tepkimeler de yer alır. Biyokimya biliminin temel amacı; yaşamla beraber var olan bu kimyasal olayları sistem, organ, hücre ve moleküler düzeyde incelemek ve aydınlatmaktır. Bu derste de, öğrencilerin organizmadaki temel biyokimyasal yapı ve mekanizmalar hakkında bilgi edinmeleri, protein, karbonhidrat ve lipid metabolizmalarının temel özelliklerini kavramaları ve canlı metabolizmasını moleküler düzeyde anlayacak şekilde temel biyokimya bilgisi edinmeleri amaçlanmakatdır. |
Dersin İçeriği | Proteinlerin ve Enzimlerin yapı ve fonksiyonları,Biyoenerjetikler-Karbonhidratların ve lipidlerin metabolizmaları,Protein ve aminoasid metabolizması, Makromoleküllerin yapı ve fonksiyonları, ekstraselüler ve intraselüler ilişkinin biyokimyası Hormonlar, Vitamin ve Mineraller Su |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş, metabolik olaylar, hücrenin biyokimyasal yapısı | |
2 | Hücre, Organeller ve Membran | |
3 | Amino asidler, proteinlerin yapısı | |
4 | Plazma proteinleri ve önemi | |
5 | Kalsiyum metabolizması | |
6 | Enzimler | |
7 | Karbonhidratlara giriş, glikoliz ve piruvatın oksidasyonu | |
8 | Glikoliz ve piruvatın oksidasyonu -II | |
9 | Trikarboksilik asit döngüsü | |
10 | Glukoneogenez | |
11 | Glikojen metabolizması ve karbonhidrat bozuklukları | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Heksoz monofosfat şantı | |
14 | Solunum zinciri, oksidatif fosforilasyon ve ATP sentezi | |
15 | Adipoz doku | |
16 | Yağ asiti ve triaçilgliserol metabolizması; Lipoliz, Lipogenez | |
17 | Lipoproteinler ve Lipit Metabolizması bozuklukları | |
18 | Kolesterol ve safra asitleri | |
19 | Metabolizmanın entegrasyonu | |
20 | Hormonlar ve etki mekanizması | |
21 | Beslenme biyokimyası ve obezite | |
22 | Ksenobiyotikler | |
23 | Vitaminler ve koenzimler | |
24 | II.Ara sınav | |
25 | Purin, pirimidin ve nükleotit metabolizması | |
26 | Tümör belirteçleri | |
27 | Hemogram Sonuçlarının Yorumlanması | |
28 | Klinik biyokimya ve labotratuvar testlerinin yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Lippincott's Illustrated Reviews ;Biochemistry.Champe PC,Harvey RA,Ferrier DR.Nobel Tıp Kitabevleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|