Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hava Araçları ve Uydu İle Havadan Jeofizik Araştırmalar | JFM 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hava araçları ile Jeofizik Araştırma çalışmalarının planlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar, uygun hava aracı seçiminde dikkat edilecek hususlar, amaca uygun etüt planlamaları, operasyon tipleri, operasyonlar esnasında karşılaşılabilen sorunlar ve çözümleri, veri toplama sonrası kalite kontrol, Türkiye ve Dünyadan Havadan Jeofizik uygulama örnekleri konularında bilgi ve beceri kazanılabilmesi. |
Dersin İçeriği | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamalar nedir ve neden kullanılır ?, Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları, Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik Ekipman ve Yardımcı Ekipman Seçimi, Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu, Amaca Uygun Etüt Planlama, Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler, Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri, Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri, Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi, Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları, Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi | |
2 | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
3 | Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
4 | Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları | |
5 | Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik ve Yardımcı Ekipman Seçimi | |
6 | Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu | |
7 | Operasyona ve Hava Aracına Uygun Etüt Planlama | |
8 | Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler | |
9 | Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri | |
10 | Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri | |
11 | Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
12 | Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi | |
13 | Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları | |
14 | Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) MTA Genel Müdürlüğü, Türkiye Havadan Jeofizik Araştırmalar Projesi Kalkınma Bakanlığı Fizibilite Raporu, 2016 2) https://www.geosci-instrum-method-data-syst.net/5/181/2016/gi-5-181-2016.pdf 5) http://geotech.ca/papers/regional-airborne-em-and-magnetic-in-selwyn-basin-an-explorers-perspective/ 8) http://www.ga.gov.au/webtemp/image_cache/GA16642.pdf 9) https://www.geosoft.com/media/uploads/resources/technical-papers/Aeromagnetic_Survey_Reeves.pdf https://library.seg.org/doi/10.1190/1.1468615 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 20 | 1 | 20 |
Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |