Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Medya | ECE 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları üzerine tartışarak bunları medyadaki güncel çocuk imgeleriyle ilişkilendirmesi, çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde okuma becerisi kazanması, medyadaki çocuklara dair kalıp yargıları teşhis etmesi, medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri görmesi, medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlaması, medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi, çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medyanın çocuk haklarını koruma, geliştirme ve gerçekleştirme konusundaki dönüştürme kabiliyetini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | toplumsal bir kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları, çocuk hakları ve gerçekleşmesini engelleyen faktörleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Medyanın çocuklara dönük etkilerini, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesini ve değerlendirmesini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik edilmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Toplumsal kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Medyadaki güncel çocuk imgeleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde okuma becerisi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Medyadaki çocuklara dair kalıp yargıları teşhis etmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri görmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlaması | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi Sınav | |
9 | Medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin öğretim üyes, tarafından hazırlanmış ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | ||||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | ||||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | ||||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | ||||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|