Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Medya ECE 002 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Toplumsal kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları üzerine tartışarak bunları medyadaki güncel çocuk imgeleriyle ilişkilendirmesi, çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde okuma becerisi kazanması, medyadaki çocuklara dair kalıp yargıları teşhis etmesi, medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri görmesi, medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlaması, medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi, çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medyanın çocuk haklarını koruma, geliştirme ve gerçekleştirme konusundaki dönüştürme kabiliyetini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 toplumsal bir kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları, çocuk hakları ve gerçekleşmesini engelleyen faktörleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Medyanın çocuklara dönük etkilerini, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesini ve değerlendirmesini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik edilmesini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Toplumsal kurgu olarak ‘çocuk’ ve ‘çocukluk’ kavramları Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Medyadaki güncel çocuk imgeleri Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde okuma becerisi Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Medyadaki çocuklara dair kalıp yargıları teşhis etmesi Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri görmesi Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlaması Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Medyanın çocuklara dönük etkileri, çocuk hakları ihlallerini tespit etmek için medya ürünlerini izlemesi ve değerlendirmesi Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin öğretim üyes, tarafından hazırlanmış ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir.
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar.
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar.
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar.
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)