Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Becerilerinin Öğretimi TTO 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İki dillilerde konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlayabilme.

Dersin İçeriği

Temel dil becerileri ve özellikleri (Anlama Becerileri: Dinleme ve Okuma; Anlatma Becerileri: Konuşma ve Yazma);
anlama becerilerinin zihinsel ve fiziksel özellikleri; anlama becerilerinin eğitimi, dinleme ve okuma yöntem ve teknikleri;
anlatma becerilerinin fiziksel ve zihinsel özellikleri; anlatma becerilerinin eğitimi, konuşma ve yazma yöntem ve teknikleri;
ölçme ve değerlendirme; dil becerilerinin öğretiminde farklı düzeydeki öğrencilere uygun ders planlama ilke ve teknikleri,
farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlama (okuma ve dinleme) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Anlatma (konuşma ve yazma) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Dil becerilerini geliştirmeye uygun etkinlik tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konuşma ve yazma strateji ve modelleri
2 İki dillilerde konuşma ve yazma becerilerinin önemi
3 İki dillilere hazırlanacak konuşma ve yazma etkinliklerinde olması gereken özellikler- uygulama çalışması
4 İki dillilere konuşma becerisini kazandırma yolları
5 İki dillilere yazma becerisini kazandırma yolları
6 İki dilliler için konuşma becerisine yönelik materyal hazırlama yolları
7 İki dilliler için yazma becerisine yönelik materyal hazırlama yolları
8 Konuşma ve yazma becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi
9 Dinleme ve okuma strateji ve modelleri
10 İki dillilerde dinleme ve okuma becerilerinin önemi
11 İki dillilere dinleme ve okuma becerisini kazandırma yolları
12 İki dillilere okuma becerisini geliştirmeye yönelik materyal hazırlama
13 Dinleme ve okuma becerilerini ölçme ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6