Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Eğitim | BTE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayarların eğitimde kullanılması ve ilgili kavramların öğretilmesi. Eğitimde bilgisayarın kullanılma türlerinin tartışılması ve örnek uygulamaların incelenmesi. Eğitimde bilgisayar kullanımının avantajları ve dezavantajlarının tartışılması. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli Öğretim( eğitimle)ile ilgili kavramlar, (BDEve BDÖ) türleri, avantaj ve dezavantajları, etkin MDKY ve bilgisayara dayalı Öğretim (BDÖ)), eğitim öğretim programları yazılım tasarımlamada, öğrenim ve öğretim yöntem-strateji ve tekniklerini uygulanması.Ferklı ders ve hedef kitleye göre BDE ve BDÖ kullanımı, okul ve bölgesel uygulama faklılıkları ve nedenleri. farklı öğretim program yapımı yaklaşımlarının BDE ve BDÖ okul türleri ve derslerdeki ,avantaj ve dezavantajlarının çıkaımını yapar.BDE ve kültürle ilgili tasarım modellemesi yazar işletir. Eleştirel geri dönüt alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın eğitimdeki yerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Bilgisayarlı öğretim stratejilerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Öğrenme öğretme sürecine destek yazılımları entegre edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Bilgisayar destekli öğretimde öğretim ve destek yazılımlarına örnekler verir. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Öğretim yazılımlarına (özel öğretici, alıştırma ve uygulama, benzetim, eğitsel oyun ve test) örnekler verir ve özelliklerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
6 | Kaliteli öğretim yazılımlarının özelliklerini açıklar ve öğretim yazılımlarının kalitesini değerlendirir. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarların Tarihçesi | [1] Sayfa:2-18 |
2 | Eğitimde Teknolojinin Etkisi ve Önemi | [1] Sayfa:19-32 |
3 | Eğitim Teknolojisinin Seçimi ve Kullanımı | [1] Sayfa:33-61 |
4 | Eğitimde Kelime İşlemciler | [1] Sayfa:62-90 |
5 | Eğitimde Masaüstü Yayımcılık | [1] Sayfa:91-117 |
6 | Eğitimde Veritabanları | [1] Sayfa:118-144 |
7 | ARASINAV | |
8 | Eğitimde Hesaplama Tabloları | [1] Sayfa:145-170 |
9 | Eğitimde Çokluortam | [1] Sayfa:171-203 |
10 | Telekomünikasyon ve İnternet | [1] Sayfa:204-225 |
11 | Uzaktan Öğrenme ve İnternetle İlgili Konular | [1] Sayfa:226-246 |
12 | www teknolojilerinin sınıfa entegrasyonu | [1] Sayfa:247-285 |
13 | Teknoloji seçimi ve sınıfa entegrasyonu | [1] Sayfa:286-319 |
14 | Özel Eğitimde Teknoloji | [1] Sayfa:320-352 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sharp, Vicki. (2005). "Computer Education for Teachers". Higher Education Mc Graw Hill |
Ders Kaynakları | Bill Gates´in Yaşamı,Derleyenler.:Levent Yayla gül Nilüfer Korkmaz. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |