Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Özel Eğitim) | OEB 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiyede özel eğitim uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Grup Çalışması, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav , |
6 | Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | Anlatım, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Sayfa 1-14 |
2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Sayfa 15-28ÖRNEK MODÜL EĞİTİM MODÜLÜ BEP ŞABLON |
3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | Sayfa 29-42 |
4 | Zeka geriliği | Sayfa 43-56 |
5 | Öğrenme güçlükleri | Sayfa 57-68 |
6 | Duygu ve davranış bozukluğu | Sayfa 69-80 |
7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | Sayfa 81-96YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK OTİZM |
8 | İşitme yetersizlikleri | Sayfa 97-118 |
9 | ARASINAV | |
10 | Görme yetersizlikleri | Sayfa 119-136 |
11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | Sayfa 137-150 |
12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | Sayfa 152-170 |
13 | Ailelerle birlikte çalışma | Sayfa 171-193 |
14 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Eripek S.(Edt.) (2000) . Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |