Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değerler Eğitimi Yönünden Çevre Eğitimi | DEG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin öneminin kavratılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavram ve ilkeler. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere bakış. Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlara bakış. Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmaları. Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
2 | Değerler eğitimi yönünden canlı çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Değerler eğitimi yönünden cansız çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
4 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarını genel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Dünya'da ve Türkiye'de çevre koruma konusunda yapılan çalışmaları genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin önemini genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | |
2 | Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara genel bakış | |
3 | Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara genel bakış | |
4 | Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış | |
5 | Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış | |
6 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış | |
7 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış | |
8 | Ara sınav | |
9 | Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış | |
10 | Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış | |
11 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi | |
12 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması | |
13 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
* Yıldız,K., Sipahioğlu,Ş.ve Yılmaz,M., Çevre Bilimi, Gündüz Eğt.Yay.,Ankara,2000. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |