Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cümlenin Esasları | TEG 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZİKRİ TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretim ve uygulamada tartışmalı sonuçlarıyla karşılaştığımız cümle konusunu, bir dilbilim disiplini içinde, dayandığı ana esasları bakımından incelemek. |
Dersin İçeriği | Türk dilinin cümle yapısının incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cümle hakkındaki görüşler | |
2 | Cümle hakkındaki görüşler | |
3 | Cümlenin gramer konuları arasındaki yeri | |
4 | Cümlenin nihai görevi nedir? | |
5 | Bu görevi hangi ana unsurlara dayanıyor? | |
6 | Cümleyi kuran ekler hangi eklerdir, niçin? | |
7 | Cümlede zaman: Zaman ekleri | |
8 | Cümlede mekân: Şahıs ekleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Cümlede yardımcı zaman ve mekân ekleri: Hâl ekleri | |
11 | Cümlede yapı meselesi 1: Basit- Birleşik cümle ayrımı niçin olmaz? | |
12 | Cümlede yardımcı unsur asıl unsur ilişkisinin esası | |
13 | Türk morfolojisi bakımından ses- şekil- cümle karşıtlığı | |
14 | Türk cümlesinin tarihî, coğrafî derinliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |