Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Kuramları | SNF 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmenlerin öğrenme kuramlarını etkin bir şekilde bilmeleri ve bu kuramları terinde ve doğru olarak kullanmalarını sağlayacak bilgi birikimi elde etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretim teorilerine genel bakış, öğretim teorilerinin gelişimi, davranışçı yaklaşım, bilişsel öğrenme kuramı, yapılandırmacı yaklaşım, bilgi süreç teorisi, düşünme ve düşünme süreçleri, durumlu öğrenme, sosyal öğrenme kuramı, yaparak yaşayarak öğrenme, ilköğretim programı ve öğretim kuramları, öğretim kuramları ve ilköğretimde uygulama örnekleri, öğretim kuramları ve ölçme-değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışçı yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilişsel yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı hakkında bilgi sahidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Düşünme ve düşünme süreçleri açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
5 | Durumla öğrenme örneklerle açıklar | Anlatım, | Sınav , |
6 | Öğrenme kuramlarını ve ilköğretimde uygulamalarını örneklerle açıklar | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
7 | Öğrenme kuramlarının değerlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim Teorilerine Genel Bakış | |
2 | Öğretim Teorilerinin Gelişimi | |
3 | Davranışçı Yaklaşım | |
4 | Bilişsel Öğrenme Kuramı | |
5 | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
6 | Bilgi Süreç Teorisi | |
7 | Düşünme ve Düşünme Süreçleri | |
8 | Durumlu Öğrenme | |
9 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
10 | İlköğretim Programı ve Öğretim Kuramları | |
11 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
12 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
13 | Öğretim Kuramları ve Ölçme ve Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |