Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | IME 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İnsanın gelişim özelliklerini ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuramyaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsanı tanıma bilgisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenme kuram yaklaşımları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kuram yaklaşımların benzer farklı yönlerini analiz eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kuramların tarihsel gelişimini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları | |
3 | Gelişimin boyutları | |
4 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
5 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
6 | Klasik koşullama | |
7 | Edimsel koşullama | |
8 | Sosyal Bilişsel kuram | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Bilişsel öğrenme kuramı | |
11 | Gestalt kuramı | |
12 | Bilgiyi işleme kuramı | |
13 | Öğrenme-öğretme modelleri | |
14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company. Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |