Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analiz Teknikleri | UYP 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN, |
Dersin Yardımcıları | Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma sürecinin önemli bir aşamasını oluşturan “veri analizini” doğru ve gereklerine uygun yapabilmek ve bulguları doğru yorumlayabilmek, incelenen olay hakkında değerlendirmeler yapabilmenin vazgeçilmez bir zorunluluğudur. Bunun yanında iş dünyasında her gün sayısız problemle karşılaşılmakta ve bu problemler çözüm beklemektedir. Çoğunlukla elde edilen verilerin analizi sonucunda problemler çözüme ulaştırılabilmektedir. Bu dersin amacı, incelenen olayla ilgili verileri doğru bir şekilde elde etme, çeşitli filtrelerden geçirerek analize hazır hale getirme ve SPSS (Statistical Packages for the Social Sciences) programından yararlanarak, amaca en uygun yöntemlerle verileri analiz ederek yorumlayabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu dersi alan öğrenci, bir akademisyen ya da bir uygulamacı olarak, incelenen olguyu çözümleyebilecek yeterliliğe sahip olabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, veri kavramı ve veriyi tanıma, amaca uygun olarak seçilecek istatistiksel analizler ve bu bağlamda betimsel istatistikler, iki ve/veya ikiden fazla grup karşılaştırmaları için testler, parametrik olmayan testler, korelasyon ve regresyon analizi ve çok değişkenli istatistiksel analizlerden faktör, kümeleme ve ayırma analizleri ile çok boyutlu ölçekleme konuları işlenecektir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tabachnick, B.G., Fidell, L.S., (2015), Çev. Ed: Baloğlu, M., Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Nobel, Ankara, 6. Basımdan çeviri. Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar | ||||||
2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir | ||||||
3 | Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar. | ||||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | ||||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | ||||||
6 | Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | ||||||
7 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir | ||||||
8 | Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur | ||||||
9 | Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın | ||||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |