Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Konservasyonu | CTS 429 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. EMSELE BAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Restorasyon ve konservasyon konularında yeterli teorik ve uygulama bilgilerine ulaşılır. |
Dersin İçeriği | Restorasyon ve konservasyonu yapılacak olan çini çalışmaların geleceğe daha kalıcı bir şekilde ulaşması için gereken bütün çalışmalar aşama aşama öğrenilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , |
2 | Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder. | Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Eserlerin teknik ve desen özelliklerini bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir. | Grup Çalışması, Problem Çözme, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temizleme ve koruma yöntemleri | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. |
2 | Porselen sırlı eserler ve çinilerin korunma yöntemleri. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.- Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
3 | Analiz yapımı.1.Quiz notu. | |
4 | Porselen sırlı eserler ve çinilerin temizliğinde kullanılan yöntemler. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
5 | Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesi ve uygulama yöntemlerin anlatımı. | |
6 | Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesinin öğrenciye yaptırılması. 2.Quiz notu | |
7 | Eski yapıştırıcıların çözülmesi. | Yılmaz Şenay, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992 |
8 | Sağlamlaştırma konsolide. | Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
9 | Topkapı Sarayı Restorasyon Konservasyon Merkezine ödev amaçlı gezi düzenlenmesi. | |
10 | Ödev için yapılan gezi sonuçlarının değerlendirilmesi | |
11 | Yapıştırma yöntemleri | Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
12 | Vize | |
13 | Toprak eserlerin restorasyon ve konservasyon işlemlerinin tamamlandıktan sonra korunması. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları |
14 | Konservasyon yöntemlerinin genel anlatımının yapılması. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Başara Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000-Tuba Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |