Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Restorasyonu | CTS 430 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. EMSELE BAL |
Dersi Verenler | Arş.Gör. EMSELE BAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çini eserlerin görebileceği hasarlar ve bunların onarım yöntemleri konusunda yeterli olunur. |
Dersin İçeriği | Çini eserlerin, bozulmanın başladığı ilk andan itibaren görmesi gereken onarım (restorasyon ) aşamaları öğretilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toprak, çini, seremik eserlerin onarımlarını yapar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Toprak eser restorasyonu yapar. | Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
3 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav , |
4 | Kil tabletlerin uygulama özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
5 | Fırın ısılarını çanak ve çömleklere göre dengeler. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
6 | Temizleme koruma ve onarım yöntemlerini uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restorasyon nedir? Pişmiş Toprak eserlerin tanımı ve hammaddesi | |
2 | Pişmiş toprak eserlerin sınıflandırılması | |
3 | Kil tabletler konusunun anlatımı. | |
4 | 1.Quiz sınavının yapılması | |
5 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamaları | |
6 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamalarının tabak üzerinde uygulamasına geçilmesi | |
7 | Uygulamaların alçılarının yapımı ve 2.Quiz notu. | |
8 | Pişmiş toprak eserlerin koruma alanları.( Ödev;Topkapı Sayrı Konervasyon-Restorasyon merkezini çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalı için Şenay yılmazla görüşmelerinin sağlanması.) | |
9 | Pişmiş toprak eserlerin bozulma nedenleri. | |
10 | Düşük ısıda fırınlanmış kil tabletlerde görülen bozulmalar | |
11 | Vize | |
12 | Ödev konusunda yapılan araştırmaların sunumunun yapılıp, restorasyon konusunun Tam ve oğru olrak yapılıp yapılmadığı, ülkemizdeki eksikler konusunu tartışılması | |
13 | Temizleme koruma ve onarım yöntemleri. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başara Sait, Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000-Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Kaya Hüseyin, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |