Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Tasarım İlkeleri | CTS 201 | 3 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Çini Sanatının temel tasarım ve üsluplarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Türk Çini Sanatının temel tasarım ve üsluplarını öğrenilmesi .Sır ve Fırınlama tekniklerinin öğrenimine başlanması. Geleneksek Sanatlar içerisinde Çini sanatının dönemlerine göre motifler ve renkler açısında öğrenilmesinin sağlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çini tasarım özelliklerini öğrenir. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Üslup özelliklerini uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türk çini sanatının dönem özelliklerini araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Çini Sanatının teknik ve motifler açısından anlatılması. Hatayi- Penç Tasarımlarıyla yapılacak olan çini pano tasarımının çizimine başlanması. | |
2 | Hatayi- Penç Tasarımlarıyla yapılacak olan çini pano tasarımının çizimine devam edilmesi ve eskiz onayının verilmesi. | |
3 | Deseni tamamlanan Hatayi – Penç Üsluplu panonun karoya uygulanmaya başlanması. | |
4 | Deseni tamamlanan Hatayi – Penç Üsluplu panonun karoya uygulanmasına devam edilmesi. | |
5 | Hatayi – Penç Üsluplu panonun karoya uygulanma işleminin sonlanması. ( 1. Proje notu.) | |
6 | Natüralist Üslup ve Kara Memi Ekolünün anlatımı 40 cm.’lik tabak eskizlerine başlanması | |
7 | Natüralist Üslup ve Kara Memi Ekolünün anlatımı 40 cm.’lik tabak eskizlerine devam edilmesi. | |
8 | Tabak eskizlerine devam edilmesi ve eskiz onayının verilmesi. (Ödev notu için konu verilmesi.) | |
9 | Natüralist Üslup ve Kara Memi Ekolünün anlatımı 40 cm.’lik tabak çalışmasının uygulanmasına başlanması. | |
10 | Rumi motifinin anlatılması ve eskiz çizimlerine başlanması. | |
11 | Ödev alımlarının yapılması. Rumi motifinin eskiz çizimlerine devam edilmesi ve onayı. | |
12 | Rumi motifleriyle yapılacak panonun uygulanmaya başlanması. | |
13 | Rumi motifleriyle yapılacak panonun uygulanmasına devam edilmesi ve Vize notunun verilmesi. | |
14 | On üç hafta boyunca yapılan çalışmaların genel değerlendirmesinin yapılması, eksik konuların tespiti. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Osmanlı Duvar Çinileri. (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası yayını.) Türk tezyini sanatlarında Motifler.(Dr. İnci A. Birol-Prof. Dr. Çiçek Derman.) Gülbenkyan Müzesi Kolleksionu. (Prof. Dr. Sitare Turan Bakır.) |
Ders Kaynakları | Azade AKAR-Cahide KESKİNER,Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif,Tercuman Yayınları,İstanbul,1978. Yıldız DEMİRİZ,İslam Sanatında Geometrik Süsleme, Lebib Yalkın Yayınevi,İstanbul 2000. Garo KÜRKMAN,Toprak,ateş,sır,tarihsel gelişimi,atölyeleri ve ustaları ile Kütahya çinileri,Suna ve İnanç Vakfı Yayını,İstanbul,2005 Türkiyemiz,Sayı 9,Şubat 1973. Yaşar ÇORUHLU,Türk Mitolojisinin Anahtarı,Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2000. Doğan KUBAN,Divriğ Mucizesi,Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı,İstanbul,2003.İstanbul 2003. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |