Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç:Erken Çocukluk Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar | OOE 435 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitimindeki çağdaş yaklaşımları bilir ve açıklar. Erken çocukluk eğitimindeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim etkinliklerini ve değerlendirme süreçlerini açıklar ve uygular. |
Dersin İçeriği | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Aristoteles, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Aristoteles, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Ödev, |
6 | Erken çocukluk eğitiminde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Ödev, |
7 | Erken çocukluk eğitiminde Bank Street programını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Ödev, |
8 | Erken çocukluk eğitiminde High/Scope yaklaşımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
9 | Erken çocukluk eğitiminde Head Start programını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Portfolyo, |
10 | Erken çocukluk eğitiminde güncel konuları ve yaklaşımları inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
11 | Erken çocukluk eğitiminde Montessori Programına uygun etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Erken çocukluk eğitiminde Reggio Emilia Programına uygun etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Erken çocukluk eğitiminde High Scope Programına uygun etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Erken çocukluk eğitiminde Head Start Programına uygun etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
2 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
3 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
4 | Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
5 | Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
6 | Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
7 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
8 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerinin anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
9 | Vygotsky ve Piagetnin karşılaştırılması. | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
10 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
11 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
12 | Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
13 | Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
14 | Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması | Ders kaynakları, Görsel Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |