Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme | GIT 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | HASAN KESKİNTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste bir multimedya projesinin nasıl hazırlanacağını öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste; bir multimedya projesinin nasıl planlanacağı ve düzenleneceği, çalışma programının nasıl hazırlanacağı, içeriğin nasıl tasarlanacağı ve storyboard’un nasıl hazırlanacağı irdelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medyanın öğerlerinin ne olduğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Çalışma programı hazırlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bir çalışmanın içeriğini tasarlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bir multimedya projesinin nasıl planlanacağı ve düzenleneceğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bir storyboard’un nasıl hazırlanacağını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Multimedyanın Tanımı | |
2 | Multimedya Projelerilerinin Planlanması | |
3 | Multimedya Projelerilerinin Düzenlenmesi | |
4 | Beyin Fırtınası ve Araştırma Etkinlikleri | |
5 | İçeriğin Taslağının Hazırlanması | |
6 | Çalışma Programının Hazırlanması | |
7 | Ekran Tasarımının Belirlenmesi | |
8 | Storyboard’un Hazırlanması | |
9 | Medya Bileşenleri: Grafik | |
10 | Medya Bileşenleri: Animasyon | |
11 | Medya Bileşenleri:Ses | |
12 | Medya Bileşenleri: Dijital Video | |
13 | Medya Ürününün Yönetilmesi | |
14 | Medya Ürününün Yönetilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Margherita Pagani, Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking, Idea Gropu Reference, 2005 Karen S. Ivers, Ann E. Barron, Multimedia Projects in Education: Designing, Producing, and Assessing, Libraries Unlimited, 2010 Raphael Troncy, Benoit Huet and Simon Schenk, Multimedia Semantics: Metadata, Analysis and Interaction, John Wiley & Sons Ltd., 2011 Ioannis Deliyannis (ed.), Interactive Multimedia, InTech, 2012 Ling Guan, S.Y. Kung, Yifeng He and Sun-Yuan Kung (ed.), Multimedia Image and Video Processing, CRC Press, 2012 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |