Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje II | GIT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje ortaya koyulmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf alanlarında özgün bir proje tasarlanmasını ve üretilmesini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje yapmadan önce literatür taraması yapmayı bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Proje konusu seçer ve sınırlılıkları belirler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
3 | Proje konusuna göre üretim sürecini planlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
4 | Üretim sürecini belirlenen takvime göre yürütür. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Proje metni yazabilir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Projesini etkili bir şekilde sunabilir. | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alan ile ilgili örnek çalışmaların değerlendirilmesi | Alandan örnekler |
2 | Konu ve temanın belirlenmesi | Alandan Makaleler |
3 | Kavramların belirlenmesi | Kavram araştırması |
4 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
5 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
6 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
7 | Uygulama süreci | Üretim ile ilgili teknik kitaplar |
8 | Uygulama süreci | uygulama |
9 | Uygulama süreci | Uygulama |
10 | Uygulama süreci | Uygulama |
11 | Uygulama süreci | uygulama |
12 | Proje sunumları | Sunum |
13 | Proje sunumları | sunum |
14 | Proje sunumları | sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown The Animator´s Survival Kit, Roger Williams The Advenced Art of Stop Motion, Ken Priebe The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers, Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author) Ambrose, Gavin (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Atölye) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |