Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje I | GIT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı Anasanat Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilere, ders aşamasında bütünlüklü bir tasarım projesi gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Görsel iletişimin herhangi bir tasarım alanı seçilerek güncel bir kavram üzerinden literatür taraması yapılacak ve proje uygulaması gerçekleştirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje yapmadan önce literatür taraması yapmayı bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
2 | Proje konusu seçer ve sınırlılıkları belirler. | Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Proje konusuna göre üretim sürecini planlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
4 | Üretim sürecini belirlenen takvime göre yürütür. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Proje metni yazabilir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Projesini etkili bir şekilde sunabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme | Proje yapımı hakkında ön inceleme. |
2 | Proje konularının seçimi | İlgi alanlarının belirlenmesi |
3 | Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi | Proje konusu hakkında teorik okuma yapılması |
4 | Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi | Teknik ekipman konusunda araştırma yapılması. |
5 | Proje üretimi | Proje üretimi |
6 | Proje üretimi | Proje |
7 | Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi | Değerlendirme |
8 | Proje üretimi | Üretim |
9 | Proje üretimi | Üretim |
10 | Proje üretimi | Üretim |
11 | Proje metninin yazımı, afiş hazırlanması ve proje üretimi | Önceki proje metinleri |
12 | Çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. | İşlerin değerlendirilmesi |
13 | Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi | Adobe CC |
14 | Proje teslimi ve sergi/sunum | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008 Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011 Patrick Nash, Kısa Film Senaryosu Yazmak, , Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi Gültekin Erdal, İletişim ve Tipografi, Hayalperset Yayınevi, 2015 Juliet Hacking (General Editing). Fotoğrafın Tüm Öyküsü, Çeviri: Abbas Bozkurt, Hayalperset Yayınevi, 2015 David Prakel, Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, Çeviri: Elif Günay, Literatür Yayıncılık, 2011 Alistair Hicks, Küresel Sanat Pusulası / 21. Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, Çeviri: Süreyya Evren, Dilek Şendil, Mine Haydaroğlu, YKY, 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Atölye) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |