Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Beden Dili | ZEE 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Dr. EMRAH BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimin kapsamını ve unsurlarını,beden dilinin önemini, problemlerini ve çözüm yollarını yazar/söyler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını yazar/söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | İletişimi sınıflandırır. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
4 | Eğitimde beden dilinin önemini nedenleriyle yazar/söyler. | Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | İletişimde uygun beden dilini kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin Kapsamı Ve Tanımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
2 | İletişimin Amacı, Özellikleri, İşlevi Ve Varsayımları | Ders notları-ilgili slaytlar |
3 | İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurlar | Ders notları-ilgili slaytlar |
4 | İletişim Problemleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
5 | İletişim İçinde Benliğin Tanımı Ve Sunumu | Ders notları-ilgili slaytlar |
6 | İletişimin Sınıflandırılması | Ders notları-ilgili slaytlar |
7 | Sözsüz İletişim ve Özellikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
8 | Kişiler Arası Mesafe ve Yönetim Açısı | Ders notları-ilgili slaytlar |
9 | Ara sınav | Ders notları-ilgili slaytlar |
10 | Zaman Kullanımı, ‘Senin’ İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli Duygulara Ait Jestler Ve Mimikler | Ders notları-ilgili slaytlar |
11 | Eğitimde Beden Dilinin Önemi | Ders notları-ilgili slaytlar |
12 | Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri, | Ders notları-ilgili slaytlar |
13 | Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler | Ders notları-ilgili slaytlar |
14 | Final sınavı | Ders notları-ilgili slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Notlar |
Ders Kaynakları |
Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005. Batlaş A, Batlaş Z, Beden Dili ( İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz ) Remzi Kitapevi, İstanbul, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |