Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlk Yardım ve Acil Bakım | SHE 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları ile Acil bakım gerektiren durumları bilerek uygun hemşirelik bakımının verilmesi. |
Dersin İçeriği | - Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları - Acil bakım gerektiren durumlar ve hemşirelik bakımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilme | Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
2 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilme | ||
3 | Temel yaşam desteği sağlayabilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Temel yaşam desteği sağlayabilme | ||
5 | Acil durumları tanılayabilme | ||
6 | Acil durumları tanılayabilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
8 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | ||
9 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | ||
10 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
11 | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, | |
12 | İleri kardiyak yaşam desteğini sürdürebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk yardım ve acil bakım uygulamalarının tanımı ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
2 | Temel yaşam desteği verme | |
3 | Kanamalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
4 | Şokta ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
5 | Yaralanmalarda ve travmalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
6 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
7 | Boğulmalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
8 | Zehirlenmelerde ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
9 | Hayvan ve insan ısırmalarında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
10 | Göz, burun ve kulağa yabancı cisim kaçmasında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
11 | Yanık, sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | |
12 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Solunum acilleri) | |
13 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Kardiyovasküler aciller) | |
14 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Nörolojik aciller) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlk yardım ve acil bakım dersinin basılmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Arzu İLÇE., Ebru ÇELEBİ., Ganime ESRA SOYSAL., Ümmühan YİĞİT. Temel ilk yardım ve acil bakım. Göktuğ yayıncılık. 2018.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entellektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entellektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entellektüel yönünü geliştirir. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entellektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |