Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama | EBE 407 | 7 | 0 + 21 | 11 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK, Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, Arş.Gör.Dr. SİNEM YALNIZOĞLU ÇAKA, Arş.Gör. YASEMİN BAŞKAYA, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör. HAMİDE ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ebelik mesleğinin geliştirilmesi, riskli gebelikler, doğum ve doğum sonu dönemde bakım verebilmeleri ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirme konusunda öğrencileri bilinlendirmek. |
Dersin İçeriği | Mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakım planı hazırlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Doğum eylemini bilir ve bakım planlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Doğum sonu dönemi bilir ve bakım planlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Kanıt temelli çocuğa özgü hemşirelik uygulamalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
8 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
10 | Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Doğum | |
2 | Normal Doğum | |
3 | Doğum sonu dönem ve yenidoğan | |
4 | Doğum sonu dönem ve yenidoğan | |
5 | Riskli gebelikler | |
6 | Riskli gebelikler | |
7 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemleri | |
8 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemleri | |
9 | Jinekolojik Kanserler | |
10 | Kanıt Temelli Çocuğa Özgü Uygulamalar | |
11 | Büyüme ve Gelişme | |
12 | Çocukluk Çağlarında Beslenme | |
13 | Çocukluk Çağında Aşılama | |
14 | Normal ve Riskli Yenidoğanın Özellikleri ve Bakımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Coşkun A.:Kadın Sağlığı ve hastalıkları Öğrenim Rehberi, Hemşirelere ve ebelere yönelik, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 98 | 196 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |