Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | CEK 360 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika Çalışma Ekonomisi Endüstri İlişkileri Çalışma Sosyolojisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Akın Özdemir |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşamı ve çalışma yaşamını toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları ekseninde analiz etmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal ve çalışma yaşamında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları odaklı politikalar, Toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Feminist yaklaşımlar ve toplumsal cinsiyet, Refah rejimleri toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları , Kamu politikalarında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Aile Politikaları ve Toplumsal Cinsiyet, İşgücü piyasalarında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal yaşamı ve çalışma yaşamını toplumsal cinsiyet ve eşitlik odaklı bakış açısıyla analiz edebilir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kamusal politikaları toplumsal cinsiyete duyarlılığı açısından değerlendirebilir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Toplumsal cinsiyet ve eşitlik kavramları hakkında kapsamlı ve eleştirel bakış açısı kazanabilir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Eşitlik politikaları açısından sosyal sorunlara çözüm politikası üretebilir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders İşleme Yöntem ve Teknikleri, Temel Kavramlar | |
2 | Kavramsal Boyutuyla Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik | |
3 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Ölçümü | |
4 | Fırsat Eşitliği, Ayrımcılık ve Pozitif Ayrımcılık | |
5 | Uluslararası Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | |
6 | Ulusal Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | |
7 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve İstihdam Politikaları | |
8 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve Refah Politikaları (Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik) | |
9 | Vize | |
10 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik Politikaları ve STK’lar | |
11 | Sosyal Politika Reformu Çerçevesinde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | |
12 | AB Fırsat Eşitliği ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Stratejisi | |
13 | Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikalarının Durum Analizi | |
14 | İstatistiklerle Toplumsal Cinsiyet ve Fırsat Eşitliği Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaylı Şaşman Derya, Şahin F. (2016),Sosyal Politikanın Cinsiyet Halleri-Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet, Nika Yayın Saylıgil,F.(2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Dipnot Yayınevi Özaydınlık, Kevser (2015),”Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim”,Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, Yıl:14, Sayı:33,Temmuz-Aralık,ss:93-112 Dedeoğlu, S., Elveren Adem Y. (2015), 2000’ler Türkiye’sinde Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet, İmge Yayınevi Dedeoğlu, S.(2009), “Eşitlik mi Ayrımcılık mı? Türkiye’de Sosyal Devlet, Cinsiyet Eşitliği Politikaları ve Kadın İstihdamı”, Çalışma ve Toplum Dergisi, 2009/2, ss:41-54 Naldini, M.(2011), Feminist Views On Social Policy and Gender Equality, Gender and Welfare State, Sociologica Buğra, Ayşe (2010), Toplumsal Cinsiyet, İşgücü Piyasaları ve Refah Rejimleri, Türkiye’de Kadın İstihdamı, TÜBİTAK Acar Savran, G. (2008), Görünmeyen Emek ve Feminist Politika, Amargi, S.8, ss:6-19 Ecevit, Yıldız(2008),”İşgücüne Katılım ve İstihdam”, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar,Öncelikler ve Çözüm Önerileri, TÜSİAD Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |