Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşgücü Piyasasında Dezavantajlı Gruplar | CEK 364 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elif Alp |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye işgücü piyasasındaki dezavantajlı grupların durumunu ve bu gruplara yönelik uygulanan politikaları incelemektir. |
Dersin İçeriği | Türkiye işgücü piyasasının genel özellikleri, Türkiye işgücü piyasasında kadınlar, gençler, engelliler, uzun süreli işsizler, eski hükümlüler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye işgücü piyasasının genel özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türkiye işgücü piyasasında gençlerin durumunu analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türkiye işgücü piyasasında kadınların durumunu değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türkiye işgücü piyasasında uzun süreli işsizlerin durumunu inceler. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Türkiye işgücü piyasasında engellilerin durumunu analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Türkiye işgücü piyasasında eski hükümlülerin durumunu değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye İşgücü Piyasasının Genel Özellikleri | |
2 | Türkiye İşgücü Piyasasının Genel Özellikleri | |
3 | Türkiye İşgücü Piyasasında Gençlerin Durumu | |
4 | Türkiye İşgücü Piyasasında Gençlerin Durumu | |
5 | Türkiye İşgücü Piyasasında Kadınların Durumu | |
6 | Türkiye İşgücü Piyasasında Kadınların Durumu | |
7 | Türkiye İşgücü Piyasasında Uzun Süreli İşsizlerin Durumu | |
8 | Türkiye İşgücü Piyasasında Uzun Süreli İşsizlerin Durumu | |
9 | Vize Öncesi Genel Değerlendirme | |
10 | Türkiye İşgücü Piyasasında Engellilerin Durumu | |
11 | Türkiye İşgücü Piyasasında Engellilerin Durumu | |
12 | Türkiye İşgücü Piyasasında Eski Hükümlülerin Durumu | |
13 | Türkiye İşgücü Piyasasında Göçmenlerin Durumu | |
14 | Final Öncesi Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |